Március 2-4, Fiatal Közgazdászok országos találkozója
Fogyasztás, jólét – vagy konzumidiotizmus?
A Magyar Közgazdasági Társaság ifjúsági bizottsága több mint két évtizede minden tavasszal megrendezi a Fiatal Közgazdászok Országos Találkozóját-éppen ezért joggal hihetjük azt, hogy a Bank & Tõzsde olvasóinak jó része vagy hallgatóként, vagy elõadóként (is) megfordult már ezeken a rendezvényeken – de ha mégse, akkor legalább szponzorként kapcsolatba került vele. A tanácskozásnak tizenöt éven át a Pénzügyi és Számviteli Fõiskola salgótarjáni intézete adott otthont, majd néhány évi “bolyongás” után a rendezvény egy alkalomra ismét visszatalált a nógrádi városba. A találkozók témája természetesen mindig valami aktualitás a kilencvenes évek elején foglalkoztunk a tõzsde kialakulásával és mûködésével, a privatizációval, a bankkonszolidációval – az utóbbi években pedig az Európai Unióhoz való csatlakozás meg a gazdasági növekedés megindulása szerepelt a napirenden. Az összejövetel szervezõi minden évben ötvözik az igényes szakmai elõadásokat a színvonalas kulturális és kísérõprogramokkal, így az elsõ márciusi hétvége most is bõséges lehetoséget kínál majd mind az ismeretszerzésre, mind az ismerkedésre, a tapasztalatcserére.Az idei tanácskozáson – a gazdaságpolitika hangsúlyváltásait figyelemmel kísérõk számára korántsem váratlanul – a fogyasztás témaköre kerül terítékre. A gazdasági növekedés meglódulása, a fogyasztási javak piacainak globalizálódása, a markánsan megfogalmazott kormányzati szándékok indokolják, miért foglalkozik a találkozó éppen ezzel a kérdéskörrel. Bár az elõadások sokféle oldalról világítják majd meg a fogyasztás alakulását és sajátosságait, a megközelítés, a tárgyalásmód természetesen jól illeszkedik majd az ifjú közgazdászok, valamint az egyetemista-fõiskolás leendõ kollégáink gondolkodásmódjába. Az elõadások között éppúgy lesz makroökonómiai megközelítésû (Akar László a GKI Gazdaságkutató Rt_ vezérigazgatója vállalkozott erre), mint a fogyasztás néhány érdekesebb, divatosabb területének a képviselõi (például Bodnár Zsigmond, a Westel CFO-ja, Frisch Tamás, a Compaq munkatársa, Erent Gábor, a Szerencsejáték Rt. vezérigazgató-helyettese).
A rendezõk közgazdászokról lévén szó – ügyelnek arra, hogy a tanácskozás programjában helyet kapjon a fogyasztás alternatívája, a megtakarítás is. Az ezzel foglalkozó elõadások közül kiemelkedik Sípos Józsefé, aki a Hungária Biztosító Rt. kommunikációs igazgatójaként éppen a legfelkapottabb megtakarítási formákat mutatja be, mellette természetesen szót kap több olyan szakember is, aki kifejezetten a fogyasztás ösztönzésének specialistája, köztük Nóvé Zoltán, a PSZF salgótarjáni intézetének munkatársa, az MKT Nógrád megyei szervezetének titkára, aki “A homo ludens, avagy hogyan ér célba a reklám üzenete” címmel tart majd elõadást. A szombat délutáni kerekasztal-beszélgetésen reklámszakember, pszichológus és fogyasztóvédõ vitatkozik majd arról, mit szabad és mit nem szabad tenni az eladások ösztönzéséért. A szakmai programot az egyik legnépszerûbb és legeredetibb magyar közgazdász, Kopátsy Sándor eloadása zárja, amelynek címe: ,Mire kötelez a minõség társadalma?”A találkozó fõvédnöke: Roóz József, a Budapesti Gazdasági Fõiskola rektora, házigazdája pedig Rozgonyi József, a salgótarjáni tagozat igazgatója, a Magyar Közgazdasági Társaság Nógrád megyei szervezetének elnöke.Fõ támogató: a Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt.