Pénzügy, gazdaság

Skandináv modell fiatal közgazdászoknak

Sikeres marketing és a játék öröme

Skandináv modell fiatalközgazdászoknak

Munkatársunktól

– A Skandináv lottó példáján mutattam be azt, hogy az integrált kommunikáció alkalmazása, a jól megtervezett marketingmunka hogyan tette lehetové, hogy a Szerencsejáték Rt. e saját fejlesztésû terméke alig több mint egy év alatt a cég második legnépszerûbb játékává váljon – nyilatkozta lapunknak Erent Gábor.

A termék kommunikációja véleménye szerint nagyon jó példa arra, hogy ha egy tehetséges csapat szabadon, a szakmai tudás értékrendje alapján dolgozik, mekkora eredményt érhet el. Az elmúlt évben az SZRT árbevételének 18 százalékát ez a játék adta, ami csaknem 12 milliárd forintot jelent. Ami ennél is fontosabb, hogy a játékosoknak közel ötmilliárd forint nettó nyereményt fizettek ki.

– Mit “üzent” a fiatal közgazdászoknak?

– Bemutattam, hogy a fogyasztói társadalom és a játék kapcsolatrendszerén belül mekkora hatása van a játék örömének, szerepének, helyének hangsúlyozásának. Ezen keresztül felhívtam a figyelmet a PR, a reklám, a marketing felelõsségére azzal kapcsolatban, hogy nem mindegy, ki mit akar eladni, és az is fontos, hogy ezt hogyan teszi. De ezzel együtt a fogyasztó is felelõs: végül is õ dönti el, hogy milyen terméket vásárol, és maga a vásárlása mikor csap át a ,.fogyasztok, tehát vagyok” szemléletbe.